دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۴۷۱
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

نقد و بررسی کتاب «جامعه و رسانه‌های نوین»

نقد و بررسی کتاب «جامعه و رسانه‌های نوین»
(دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، کتاب «جامعه و رسانه‌های نوین»، تألیف دینا رولینگر یورگنسن و ترجمة میلاد پوررجبی و حمیدرضا بیژنی سوم بهمن‌ماه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نقد و بررسی می‌شود.

در این جلسه زهرا اجاق، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، محمد عاملی، پژوهشگر نظریه‌های اجتماعی و حمیدرضا بیژنی یکی از مترجمان اثر زوایای مختلف این کتاب را مورد کندوکاو قرار خواهند داد.

 گفتنی‌ست دینا رولینگر در این اثر، رویکردی جامعه‌شناختی را برای درک چگونگی شکل‌دهی رسانه‌های نوین به تعاملات، تجربیات و نهادهای جامعه ارائه می‌کند. او با استفاده از مطالعات موردی و تمرین‌های درون‌کلاسی به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه رسانه‌های نوین همه چیز، از روابط ما با دوستان و خانواده گرفته تا تجربیاتمان در محل کار را تغییر می‌دهند. هر فصل این کتاب موضوع متفاوتی از احساس ما را نسبت به خود و روابطمان، تحصیلات، مذهب، قانون، کار و سیاست در برمی‌گیرد. همچنین «جامعه و رسانه‌های نوین» از نظریات جامعه‌شناختی استفاده می‌کند تا خوانندگان را به اندیشیدن درباره پیامدهای تغییراتی وادارد که معمولاً جنبه‌های مثبت و منفی دارند.

علاقه‌مندان به شرکت در چهارمین رویداد از سلسله‌نشست‌های «کتاب‌رسا» می‌توانند روز دوشنبه 3 بهمن‌ماه از ساعت 14-16 این نشست را از طریق پیوند زیر دنبال کنند:

ورود به اسکای روم


 

تعداد بازدید : ۱,۹۵۴
(دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر